tirsdag 2. mars 2010

Fargeklatten Northug

Petter Northug, er en fargeklatt fra Nord-Trøndelag som har klart å hisse på seg en hel (utenlandsk) idrettsverden grunnet sine noe kreative utspill under oppkjøringen til OL, og siden klarte han å hisse på seg både media og bedrevitere her hjemme da han ikke ønsket å uttale seg om sine heller dårlige prestasjoner under et av løpene sine i OL.
Jeg tenkte å vie denne humoristen og fantastiske idrettutøveren noen linjer i bloggen min, rett og slett fordi jeg synes han fortjener det.

Underholdningsverdien i denne mannen er det ikke til å kimse av. Han har den både i sporet med sine aldeles overmennesklige spurter og ikke minst etter rennet når han kommer med sine hardt treffende, og selfølgelig humoristisk ladede (for de som evner og plukke opp denne humoren naturligvis) kommentarer. Enkelte hendelser har jo også gått rett inn i sportshistorien, som episoden vi alle helt sikkert husker, når han så smilende og fornøyd uttalte "Barneskirenn"!!!! Og selv om en god porsjon nordmenn, og sikkert en enda større porsjon utlendinger syntes dette var blærete, så klarte nok helt sikkert ikke vi her hjemme og la vær å trekke på smilebåndet....Personlig syntes jeg dette var en kommentar i særklasse og storkoset meg med denne!!! Men, det er sånn at denne karen har gullkornene linet opp, og de kommer som perler på en snor. Jeg har faktisk oppdaget at det nå er nesten like mange sitatsider av Petter Northug på nett, som av Mark Twain, og det sir jo sitt!!! Jeg har plukket et lite utvalg av "Petters beste", bare for å demonstrere hans utrolig gode sans for humor (joda, jeg vet at noen av dere som leser dette kommer til å være uenig med meg, men det er deres fulle rett og synes at mannen er en blære, akkurat som det er min fulle rett og synes at han er konge!!!)!!

"Det eneste som kan matche meg i en spurt er det kameraet som går på siden på oppløpet"
"Who´s the man? I´m the man!!"
"Kor dæm va hen?"
"Det skuespillet der skulle jeg fått en pris for!"

For dei som har lyst å lese flere sitater av Northug er det bare å klikke seg inn her

Norge har atter en gang fått en fantastisk stjerne i langrennssporet, men likevel er det en stor del av befolkningen som er misfornøyd med denne stjernen. Og man kan spørre seg hvorfor....jeg har kommet til følgende konklusjon - alt dreier seg om konformitet! Og her bryter Petter Northug ALLE regler!!! Det er visst en gjengs oppfatning at skistjerner skal komme, ta sitt gull, og så tilfredsstille sportsjournalister og befolkningen med sine flate, A4 kommentarer som "det var fantastisk", "joda jeg gikk ut i dag og HÅPET jeg skulle klare det" etc etc flatpjatt! Ingen store stjerner skal tro at de er noe, langt mindre gi soleklare uttrykk for at de faktisk mener at de er noe mye større enn alle andre! Den første dødssynden til Petter Northug er at han tar rennfart og driter i den berømte Janteloven! Og ære være han for det, spør dere meg!!! Det er ikke tvil om at denne karen tror han er noe, tror at han er så meget mere enn oss, innbiller seg at han er bedre, mere, duger og at noen bryr seg. Men mest av alt så bryter han Jantelovens punkt nummer 8 så kviner etter: Du skal ikke le av oss! For hva er det denne mannen gjør etter at han har vunnet et renn??? Jo han peker nese til alle sine konkurrenter, setter i en rålatter og komplementerer med en saftig, sviende kommentar!!! Kjempefint sier nå jeg! Sånt blir det liv og røre av, og ikke minst får vi et lite innblikk i mennesket og ikke bare idrettsutøveren (for det er gørr kjedelig!!).
Kjære Northug, jeg synes det er fantastisk at du ikke lar folk tråkke på deg, og at du gir en lang faen i Janteloven! Det er strålende at du tør og være deg selv, akkurat sånn som du er. Det byr på utrolig bra TV for ikke å snakke om media som er i harnisk hver gang du har vært i aksjon! Keep up the good work!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar