fredag 12. mars 2010

Bilde og utklippstavler:)

I et kreativt øyeblikk så fant jeg for noe ut siden at jeg skulle lage meg en bilde- og utklippstavle. Jeg har i lenger tid gått og fundert på hva jeg skulle bruke som baklegg og hadde egentlig tenkt å få saget til en sponplate. Heldigvis kom jeg på en bedre idé. Ved å bruke malerlerret fikk jeg en grei bakgrunn til stoffet, samtidig som jeg hadde en ramme som høvet seg for en stiftemaskin. Siden mine tre favoritting er sommerfugler, fargen lilla og glitter var dette det jeg opprinnelig tenkte utklippstavlen min skulle være preget av, men siden jeg skulle ha den på kjøkkenet/stua og vi driver å planlegger et kafékjøkken så fant jeg ut at det var bedre å satse på stoff med litt mer "kafépreg". Valget mitt falt derfor på dette artige stoffet med gamle avistrykk og gamle illustrasjoner av en serveringsdame. Fargene var også litt mer nøytrale så de blendet litt mer inn med det jeg allerede har i øverste etasje.


Jeg har også festet bånd litt på tvers av lerretet så jeg har til å feste bilder, små utklipp, visdomsord og hva som nå måtte finne veien opp på tavlen min. Jeg kjøpte også knappenåler med metallickrem/gul farge som passet veldig fint til stoffet og båndet. Har festet på et bilde for å demonstrere det endelige resultatet:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar