onsdag 7. april 2010

Kreativitieten spirer:)

Ja, i disse vårtider så er det ikke bare ute det spirer. Jeg for min del kjenner at jeg også har en del kreativitet som skal ut. Jeg har dessverre ikke hatt så mye tid i det siste til å sette meg ned og få alle mine gode tanker og ideer omgjort til gode blogginnlegg, men jeg har latt kreativiteten få litt utløp gjennom symaskinen og strikkepinnene.

For noe siden mottok jeg en del arvegods i form av strikkepinner og heklepinner. Det er jo selvsagt en kjedlig sak og la sånt bare ligge og slenge. Når en ikke har behov for det er det bare i veien, og når man finner ut man skal bruke det så er det borte - nokså typisk i alle fall her i heimen. Jeg fant derfor ut at jeg skulle sy meg et etui og ha all herligheten i og resultatet ser dere under :)

Jeg har også oppdaget den fantastiske hjemmestrikkede kjøkkenkluten - mulig du fikk deg en liten latter nå, men disse små vindunderne er helt klart undervurdert!!! De er riktig så fine og dekorative, ypperlig som små presanger og ikke minst vasker de som et uvær. Jeg har strikket meg noen få som jeg har tatt bilder av. Masseproduksjonen er forventet å starte i neste uke:) Men her er i alle fall en liten prøvesmak ;)





For de som er interessert i å mekke noen selv er oppskriften som følger:
1. Legg opp 44 masker på pinnestr 4.5
2. Strikk første omgang 1 rett 1 vrang annenhver
3. Strikk neste omgang rett
4. Fortsett med punkt 2 og 3 til arbeidet har ønsket størrelse

Jeg har brukt garnet Tuva (fra Trysilgarn) som i alle fall er å finne på Europris. Klutene ble myke, men likevel ikke for slapp i fisken til å få jobben gjort :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar