søndag 11. april 2010

Jeg er takknemlig...

I dagens altfor travle samfunn ryker dagene unna litt vel fort, og de tingene som utgjør en del av hverdagen vår blir tatt som en selvfølge uten at vi nødvendigvis tenker så mye over hva dette betyr... Jeg har derfor et lite stykke jeg vil dele, litt sånn til ettertanke...

Jeg er takknemlig

For skatten jeg betaler -
det betyr at jeg har arbeid og bor i et velferdssamfunn
For rotet jeg må rydde opp etter et selskap -
det betyr at jeg har hatt venner på besøk
For vekkerklokken som ringer om morgenen-
det betyr at det er en grunn til at jeg må stå opp
For skittentøyet som hoper seg opp -
det betyr at jeg har nok klær
For strømregningene jeg får -
det betyr at jeg har lys og varme
For tøyet som har "krympet" -
det betyr at jeg har nok å spise
For vinduer som må vakses og rom som må ryddes -
det betyr at jeg har et hjem
For regnet jeg kjenner i ansiktet mitt -
det betyr at jeg lever
For at det stilles krav til meg -
det betyr at noen har forventninger til meg
For regntunge dager! Da blir gleden over solen desto større
For at jeg gjør feil -
det betyr at jeg har noe å lære
For stillhet -
det gir meg muligheten til å reflektere og nyte øyeblikkene
For hver dag jeg våkner opp til -
den betyr NYE muligheter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar