fredag 5. februar 2010

Dingsedille

Hverdagen til de aller fleste av oss innebærer nærkontakt med de fantastiske småe eller store finureligheten som vi kan gi fellesbetgnelsen "dingser". Noen av oss har et lettere anstrengt forhold til disse, mens andre igjen knapt kan få nok. Jeg selv faller nok nesten midt imellom, men med en svak dragning mot "knapt-kan-få-nok". Vel strengt tatt så digger jeg dingser, små, store, grønne, gule, ubrukelige, anvendelige og morsomme. Det har egentlig ikke så mye å si. For mange år siden var høydepunktet i uken min når aftenposten hadde "Dingsefredag", jeg satt da pal foran pc´en og ventet på innlegget (jeg bodde på den tiden i Australia som låg 7/8 timer foran Norge). Jeg titter fremdeles innom Aftenpostens dingsefredagsider, men mitt dingsefokus har skiftet noe. Jeg er nå for det meste fokusert på alle de dingsene Apple er i stand til å komme opp med. Og jeg for min del kunne godt tenkt meg at de lanserte noe sånn ca annenhver mnd.
Men det siste Apple har kommet med (som jeg er helt sikker på at ALLE!!! har fått med seg) er iPad, og den virker jo rett og slett bare übrekul. Denne fantastiske lille dingsen er 24,28cm x 18,97cm og veier bare 0.68/0.73 kg. Og dette er jo så godt som ingenting. I tillegg har den masse morsomme applikasjoner eller widgets som Apple også kaller det, og man kan laste ned musikk, filmer, bilder, e-bøker eller bare surfe internet. Jeg har en tid også vurdert å gå til anskaffelse av Amazon´s Kindle (som også sikkert alle har hørt om), men for de uinvidde er dette altså et lesebrett for e-bøker. Men siden jeg ved å smekke på et par tusen ekstra har jeg så mye mer enn bare et lesebrett, tror jeg nok helt sikkert at mitt valg faller på iPad. Personlig kan jeg nemlig helt klart se for meg at jeg har bruk for denne dingsen, og jeg kommer sikkert til å ha den med meg OVERALT når jeg omsider er i besittelse av den (ååå som jeg ser frem til det...). Bare synd at det sikkert er en hel liten evighet til denne herlige dingsen blir å finne på det norske markedet....

-Dingsedigger´n-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar