søndag 3. januar 2010

Jula er over og det nye året er godt igang:)

Ja, da var enda en julehøytid bak oss, og i år var første gangen i mitt 26 årige liv jeg ikke tilbrakte julen hjemme hos mamma og pappa. En noe annerledes opplevelse var det i alle fall. Vi kom hjem fra brylupsreise 18 desember og frem til vi reiste til Vågå for julefeiring gikk dagene med til å terrorisere SAS som hadde mistet kofferten min. Dette hadde ikke vært noen krise hadde det ikke vært for at kofferten min inneholdt alle julegaver til småttisene. Ergo KRISE!!! 21 desember forlot vi Trondheim for julefeiring i Vågå. Mamma og pappa kom på besøk til Vicky den 22. så da spiste vi koselig lunsj sammen, såg julefilm og kom i rette julestemninga.








Lillejulaften kom Vicky, Uno og barna opp på gården og hjalp til med pynting av juletre. Vicky og Rebecca var svært så engasjert i oppgava, faktisk var Vicky så inni det hele at hun mer eller mindre måtte draes ut av huset for å blir med ned igjen til Vågå.






På kvelden reiste jeg og Espen til Otta for å hente kofferten min og gleden var stor når vi fikk hjem det lenge tapte "barnet" med julegaver og julestrømpe. Jeg og Espen var travelt opptatt med nisseverksted, og godt forbi midnatt var det julestrømper klare for både store og små barn :)






24 Desmeber, den store dagen, spesielt for små veldig engasjerte barn:))) Vi var oppe tidlig og det var en spent 6-åring som ventet oss. Hun hadde oppdaget julestrømpa si og etter frokost var det tid for å åpne gaver som ble funnet i strømpa. Rebecca fikk masse spennende som vi hadde kjøpt på tur, bl. a. kopp med navnet på, glass med morsomt sugerør fra Disneybutikken, t-skjorte fra Mexico, smykkeskrin og snop. De litt større barna fikk også julestrømpe med spennende innhold som iPod, ny klokke, snop, bok, nøkkelring, handlenett og boxer.







Når julestrømpene var åpnet var det tid for tegnefilmer og 3 nøtter til Askepott. Når det var slutt reiste jeg ned til Vågå og hentet Vicky og barna, og så var det til for grøt med mandel i. Vinneren av årets marsipangris var Espen:) Så var det tid for Aleksander og Rebecca å sette ut grøt til nissen. En viktig oppgave de to små tok svært så seriøst.








Etter julemiddagen var det omsider tid for gaveåpning. Det var to små, spente og utålmodige sjeler som tok imot julenissen. Aleksander var litt skeptisk, men når nissen drog frem en pakke var han ikke sen å be.





Rebecca fikk lese opp alle julegavene, med litt assistanse, og alle fikk mye fint. Jeg og Espen fikk bl.a. sølvtøy, symaskin og sengesett, alt like velkomment. Rebecca fikk seg mye nye klær, perler til å lage smykker av, spill og mer. Aleksander sin mest populære gave var en stor brannbil fra superonkel på Sunnmøre. Den laget mange spennende lyder, og hadde masse fint blinkende lys. 2. juledag satte vi nesen nordover igjen siden det var på tide finne veien tilbake til jobb etter nesten en mnd fri. Rebecca var med til Trondheim noen dager og koset seg stort sammen med noen venninner fra nabolaget. Nyttår feiret jeg og Espen alene her i Trondheim. Vi hadde oss en tur på kino og såg Avatar (strålende film!!) og på kvelden spiste vi en kanon-kalkunmiddag. Husets frue er i aller høyeste grad en habil kalkunsteiker!! Resten av kvelden tilbrakte vi i sofaen med film og is. Og rakettene, vel de fikk vi med oss fra vinduet på stua - som de "pensjonistene" vi er.



Alt i alt har vi hatt en veldig koselig høytid, nyttårsforsettene sparer vi til en senere anledning og dermed gjenstår det bare for meg å si GODT NYTT ÅR!!! :))








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar