tirsdag 12. januar 2010

Gulvlegging er nok ikke noe for denne damen nei!!

Vi begynte for en tid siden (i kjent eventyrstil) på et lite oppussingsprosjekt á 2 boder i kjelleren. Det som skal bli bod har lenge stått ferdig malt (både tak og vegger) og mangler egentlig bare gulv og lister. Listene har jeg ordnet for en liten tid tilbake (ikke så lenge som boden har stått gulvklart riktignok, men dog), og de ble riktig så bra! Jeg lakket de først med lakkbeis i Mahogny og deretter lakket jeg de med halvklar lakk 1 strøk.

I dag følte jeg derfor det var på tide at det gulvlause rommet ble tildelt sitt tiltenkte lyse og lekre Alloc gulv. Det står jo så fint på esken de kommer i "Simply place, click and lock". Vel, så langt alt bra. Det første man skal gjøre er å støvsuge og fjerne alle ujevnheter i gulvet (dette fikk jeg fint til, naturligvis), deretter skal man legge underlaget til gulvet, noe hvitt skumgummigreier, denne damen var ikke, og jeg gjentar ikke i stand til å få målet på denne skumgreia riktig en gang. Deretter er det bare å fyre løs med Alloc. Vel nå er det en gang sånn at lengden på rommet som skal bli gulvlagt er ca 2 lengder Alloc langt. Dette hadde kunnet gått relativt greit hadde det ikke vært for min kjære svoger som hevder at det blir litt corny med skøyten på samme plass tvers over rommet. Jeg for min del føler på nåværende tidspunkt at dette er svært uproblematisk!! MEN, jeg må jo nesten gjør som jeg får beskjed om fra øverste hold, dermed må jeg altsa sage opp fjølene. For min del vitner dette om altfor mye ekstra arbeid som dessuten komplikerer operasjonen betraktelig. Faktisk blir det så komplisert at jeg blir irritert, og ikke får til! Eller, retter sagt, jeg mister tolmodigheten (som jo visstnok noen hevder er en dyd, men det blåser jeg i nå...) og kaster prosjektet vegg imellom...rent verbalt naturligvis. Ergo, gulvlegging er ikke noe for meg, og jeg venter derfor tolmodig på at min kjære ektemann skal komme hjem og oppdage behovet for gulv....Kanskje, bare kanskje hjelper det hvis jeg drar en "Gud" og sier "bli gulv".....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar