tirsdag 17. september 2013

Gylne øyeblikk

Livet er fult av de såkalte gylne øyeblikkene - enten det nå er av den fine, hjertevarmende sorten eller det er av den litt mer humoristiske arten... I går hadde jeg, i alle fall, en av hver sort. Jeg og mini sitter og spiser frokost, noe vi stort sett alltid gjør sammen (tidlig sosialisering, monkey see - monkey do osv). Siden det så smått er begynt å bli litt råere i lufta har også mini fått en lett forkjølelse hvor det nyses en del. Jeg har akkurat puttet en skje med fruktmos inn i munnen i det alt kommer ut igjen, men svært fin spredning, i en skikkelig nys... HERLIG!!! Bare å vaske liten og stor samt nærstående møbler.
Når jeg da satt der å tørket fruktmos av et lite, strålende fornøyd ansikt, så kikket jeg tilfeldigvis ut. Og når vi snakker om høst(snue) - det er en fantastisk årstid!


Herlig lav høstsol (så sant man ikke er ute å kjører bil - da er den bare irriterende), trær som lyser i gult, oransje og rødt, og en temperatur som sakte kryper nedover for å gi oss de kalde og gjerne klare kveldene. Som reinspikka sunnmøring må jeg være så ærlig å si at jeg også setter pris på et realt regnskyll som godt kan vare et par dager. Da kan jeg ta på meg støvler og regnkåpe og traske meg en god tur ut. Spør du meg så hører faktisk regnet med til høsten. 
En annen ting jeg liker med høsten at man så smått kan begynne å finne frem varmere klær, pledd, ullstrømper og telys. Jeg synes det er skikkelig koselig når mørket så smått begynner å komme sigende inn over landet vårt (jeg er som regel dritlei i januar) og jeg kan tenne telys og fyre i ovnen. Skikkelig stemning! Det å krype opp i sofaen, under ullteppet, med en god film (og en god armkrok) - finnes nesten ikke noe bedre. 

Små, gode, gylne øyeblikk - akkurat sånne som skal utgjøre livet! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar