søndag 29. september 2013

Dagene går unna...

Ja, dagene flyr unna og gode forsetter, som å blogge på en daglig basis blir et fjernt minne... Plutselig er enda en uke siden forrige innlegg gått og dårlig samvittighet gnager når jeg ser statistikken... Jeg har tydeligvis noen som er innom å sjekker ut mitt (fraværende) daglige virke :) Dette setter jeg selvfølgelig veldig stor pris på. Jeg skal prøve å skjerpe meg. Her er dog cluet, jeg har så innmari mye å ta meg til hver dag, og hver ettermiddag så tenker jeg at dette skulle jeg delt på bloggen; lederkonferanse, DUÅ-kurs, interessante jobbdilemmaer (på et overordnet nivå naturligvis), mini sine siste prestasjoner, walk-inn garderoben, strikkeprosjektet som jeg har startet på 3 ganger - rekt opp igjen 3 ganger og nå er tilbake på null (nøste for seg, strikkepinner for seg), ja listen er egentlig uendelig lang på ting jeg tenker jeg skal skrive om. Og i hodet mitt er egentlig innleggene fiks ferdig, det er bare at der kan liksom ingen se de. Problematisk? Absolutt! Forbedringspotensiale? Hevet over en hver tvil!!

Så, hva kan jeg si har skjedd i det siste? Som du (som leser) sikkert har fått med deg ut fra blogginnlegget om barnedåp så har jeg selvfølgelig en liten gutt. Han er om veldig få dager hele 6 måneder. Dager, uker og måneder jeg egentlig lurer litt på hvor er blitt av. Samtidig er det faktisk 2 måneder siden jeg begynte på igjen å - ja hold deg fast - JOBBE (damdam, jeg kan nesten høre de fordømmende ordene og tankene til bezzerwizzerne). Nå skal det være sagt at jeg kun arbeider 60% - men jeg synes det er usigelig godt å komme meg ut av huset tre dager i uka (skamme meg, det er det vel heller ikke lov å si!), få lov til å ha meningsfylte samtaler med voksne mennesker og få bruke øverste etasje. Da snakker jeg ikke om øverste etasje på kommunehuset hvor jeg arbeider, men hodet! Det er nemlig ikke til å koste under teppet at det å gå hjemme med en liten en ikke akkurat fører til et overstimulert intellekt, men dæggern så god en blir på babyspråk, bleieskift og å dukke når maten en akkurat har puttet inn kommer sprutende ut igjen.

Den uka her gikk arbeidsdagene mine med til lederkonferanse - jeg har store planer og visjoner om et eget innlegg som skal gå på dette, så hold deg fast, det kan skje.... Det hele var utrolig spennende, og kjempeartig å møte andre fra rundt omkring som driver med det samme som jeg gjør.

Helga føler jeg har gått i en røyk av bleieskift, gulp, sutring og soving. Mini har nemlig ikke akkurat vært i storform denne helga, noe som har vært slitsomt både for liten og stor. Jeg tror hele tiden at han holder på å få ei tann, så den må vel snart komme så det blir slutt på sutringa og den ekstreme siklinga, dette er - to be continued....

Vel i alle fall - i morgen er det en ny uke, med nye muligheter til å virkelig slå på bloggstortromma! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar